Skip to main content

Digitalizazioa

Analogikoa edo fisikoa digital bihurtzen duen prozesua. Prozesu honetan, errealitate fisiko batetik bitez osatutako errealitate batera pasatzen da, hau da, zeroz eta batez osatutako errealitate batera. Digitalizazio-adibide bat gertatzen da paperean idatzitako dokumentu bat eskaneatzean edo ordenagailu batean formatu digitalean erreproduzitzen edo manipulatzen den musikarekin.

Enpresetako digitalizazioa erakunde bat sakonki eraldatzeko prozesuari dagokio, aurrerapen teknologikoen eskutik doa eta erakunde askok dagoeneko bizi duten errealitatea da. Gaur egun, beharrezkoa da negozioak sustatzeko eta lehiakortasunari eusteko.

Telelanak digitalizazio hori ere bultzatu du, nahiz eta ez den horretara bakarrik mugatzen, digitalizazioa pentsamenduaren, ekintzen eta neurrien aldaketa ere bada eta. Izan ere, digitalizatzeak esan nahi du datuak forma digitalean erregistratzea, eta hori eraldaketa digitalaren kontzeptuarekin oso lotuta dago, berrikuntza, kudeaketa, baliabideen eta prozesuen optimizazioa eta abar baitakartza berekin.

5G teknologia digitalizaziorako funtsezko teknologiaren adibide argia da, bereziki IoTen (Gauzen Internet) esparruan; izan ere, egunez egun erabiltzen ditugun konektatutako gailuak (hala nola ibilgailuak, robotak eta sarrailak) gehiago biderkatzen dituen bultzada da.

Adimen artifiziala enpresen digitalizazioan ezartzen den beste adibide bat da, askotan informazioa aztertzeko behar diren denborak murriztea eta inbertsioen errendimendua biderkatzea lortzen baitu.

Ibilgailu autonomoak etorkizunean gero eta gehiago ikusiko diren adibide bat dira, aurrerapen handia egingo dutenak gizartean.

Izan ere, berrikuntza ia etengabea behar duen teknologia-ingurune batean bizi gara, eta hor enpresek erabakiak arin hartu behar dituzte. Horregatik, transformazio digitalak aldaketa bat dakar berekin erakunde baten filosofian eta egituran.

Hori lortzeko lehen urratsa da egoeraren azterketa orokorra egitea, kontuan hartuz zergatia, bezeroak, AMIA analisia, helburuak, etab. Bigarren urratsa talde bat eta bere liderra definitzea da, aldaketa horretarako prest dagoen norbait aukeratuz. Gainera, digitalizazioan espezialista den norbait bilatu beharko da, eta denontzako prestakuntzan inbertitu. Azkenik, baina ez du horregatik garrantzi gutxiago, lortutako emaitzak aztertu behar dira.

Enpresa oso digitalizatuen adibideak dira, besteak beste, Sacyr (obrak zaintzeko droneak, adimen artifiziala, makinistentzako errealitate areagotuko betaurrekoak...) edo Porsche (autoetan instalatutako softwarea, erabilgarritasun-xehetasunak pertsonalizatzeko aukera ematen duena).

Argitu behar da erakunde bat digitalizatzeak ez duela zertan oso garestia izan behar ekonomiaren ikuspegitik, eta etengabeko prozesua dela. Era berean, azpimarratu behar da digitalizazio-prozesu guztiek zibersegurtasuna behar bezala kudeatu behar dutela. Prozesu honetan edo tresna edo plataforma berriak erabiliz sor daitezkeen mehatxuen aurkako babesa, horiek ezartzen diren erakundearen segurtasuna arriskuan ez jartzeko, konektatutako gailuak eguneratzea eta babestea eta langileei jokabide digital seguruei buruzko prestakuntza dira, besteak beste, digitalizazio-prozesu zibersegurua lortzeko moduetako batzuk.